در گفت‌وگو با دفاع‌پرس‌؛

فرمانده هوانیروز ارتش: تجهیز بالگردهای هوانیروز به تسلیحات روز دنیا/ مردم‌یاری از مهم‌ترین شاخصه‌های هوانیروز است

امیر سرتیپ خلبان «قربانی» گفت: هرآنچه یک بالگرد نظامی پیشرفته به لحاظ تسلیحاتی دارد، بر روی بالگرد‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران هم نصب شده است.
کد خبر: ۶۴۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۲ - 22January 2024

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران: هوانیروز دارای تجهیزات به روزی است/ مردمیاری مهم‌ترین شاخصه فعالیت در هوانیروز امیر سرتیپ «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌، با بیان اینکه هوانیروز با کمک همه عزیزان بخش مهندسی و شرکت‌های دانش‌بنیان روز به روز در حال ارتقاء است، درباره ویژگی‌های این یگان اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های این بخش از نیرو‌های مسلح کشورمان، برخورداری از نیروی انسانی خاصی است که با یک فرد عادی و خلبان کشوری تفاوت دارد؛ زیرا امروز با استفاده از تجربیات دفاع مقدس جوانانی تربیت می‌شوند که عاشق شهادت هستند و می‌خواهند همچون شهیدان «کشوری» و «شیرودی» برای حفظ و ارتقاء امنیت کشور جان با ارزش خود را تقدیم کنند.

امیر سرتیپ قربانی افزود: به عبارت دیگر در کنار تخصص و مهارت حرفه‌ای، فرهنگی که در هوانیروز به وجود آمده، فرهنگ ولایتمداری و اعتقادی است؛ لذا این خود شاخصه‌ای مهم است که باعث به وجود آمدن انسجام و وحدت رویه در میان تمامی کارکنان این یگان شده است.

فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: نیروی انسانی خوبی در این یگان تربیت شده است؛ به نحوی که عملکرد خود را در صحنه‌های مختلف مانند مردم‌یاری و امدادرسانی تاکنون به اثبات رسانده و نشان داده که با شجاعت در خدمت کمک به مردم کشورمان هستند.

وی در ادامه به میزان توانمندی هوانیروز اشاره و عنوان کرد: تجهیزاتی که داریم منحصربه‌فرد هستند. ما تمامی بالگرد‌ها را به‌روز کرده‌ایم؛ مانند نصب سامانه‌های دید در شب بر روی بالگردها برای پرواز در تاریکی مطلق و تجهیز آن‌ها به تسلیحات روز دنیا. در واقع هرآنچه یک بالگرد نظامی پیشرفته به لحاظ تسلیحاتی دارد، بر روی بالگرد‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران هم نصب شده است.

امیر قربانی با بیان اینکه روزآمدی هوانیروز ارتش موجب شده که این یگان، توانمندترین یگان عملیاتی در کشور محسوب شود، گفت: البته شاخصه کار‌های ما به غیر از مسایل دفاعی ـ امنیتی، کمک به مردم عزیزمان است؛ زیرا بعضاً مردم به واسطه حوادث و رویداد‌های طبیعی دچار مشکلات عدیده‌ای شدند که برای رفع برخی مشکلات آن‌ها هوانیروز وارد میدان شده و به کمک مردم شتافته است.

فرمانده هوانیروز ارتش اضافه کرد: شاید بارزترین مثالی که در این رابطه می‌توان ذکر کرد، کمک به مردم حادثه‌دیده ناشی از سیل و زلزله است؛ البته خلبانان هوانیروز برای کمک به مصدومان نیز همواره برای امدادرسانی حاضر بوده‌اند و از سوی دیگر با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، هوانیروز در زمان انتخابات هم یگانی فعال است؛ چرا که برای جابجایی صندوق‌های رای در برخی حوزه‌های رای‌گیری به کمک ستاد‌های انتخاباتی کشور می‌شتابد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار